BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

WELCOME

Thursday 31 March 2011

apa itu 'APRIL FOOL'???? baca dulu baru tahu

Bulan Mac telah melabuhkan tirainya. Bulan April kini menjelma. Terdapat suatu kebiasaan jahiliyah yang harus kita berwaspada  sebagai seorang Muslim iaitu 1 April sebagai  hari ‘April Fool’. April Fool  adalah hari di mana orang-orang diperbolehkan untuk menipu atau berbohong tetapi orang lain. Tetapi tahukah anda apakah itu April Fool  yang sebenarnya?

Sejarah April Fool

Sebenarnya April Mop adalah sebuah perayaan hari kemenangan atas pembunuhan ribuan umat Islam di Sepanyol oleh tentera salib yang dilakukan melalui cara-cara penipuan. Oleh sebab itulah mereka merayakan April Fool dengan cara membolehkan penipuan dan pembohongan walaupun ia dikaburi dengan alasan kononnya ia hanya sekadar suatu hiburan atau gurauan belaka.

Kebiasaannya orang akan mengatakan bahawa April Fool (yang hanya berlaku pada tanggal 1 April) adalah hari di mana kita boleh menipu kawan, orang-orang tua, saudara-mara atau sesiap sahaja, dan mangsa gurauan itu pula tidak boleh marah atau beremosi apabila sedar bahawa dirinya telah menjadi sasaran April Fool. Biasanya si mangsa, jika sudah sedar terkena April Fool, maka dirinya juga akan ketawa bersama-sama atau hanya sekadar pada bengang, bukan betul-betul marah.

Walaupun ia tidak  sehebat  perayaan tahun baru atau Valentine's Day, budaya April Fool dalam dua dekad ini telah menggambarkan kecenderungan yang semakin menyatu dalam masyarakat ketika ini terutamanya di kalangan anak-anak muda. Tidak mustahil jika pada masa akan datang ia akan merebak ke masyarakat perkampungan. Ironinya, masyarakat dengan sangat  mudah terikut-ikut budaya Barat ini tanpa kajian dan kritikan terlebih dahulu, sama ada adakah budaya itu baik ataupun tidak, atau adakah ia bermanfaat atau sebaliknya.
Perayaan April Fool bermula daripada suatu tragedi besar yang sangat menyedihkan dan memilukan. Perayaan April Fool atau dikenali sebagai The April's Fool Day, bermula daripada satu episod sejarah tragedi besar yang sangat menyedihkan dan memilukan yang menimpa kaum Muslimin di Sepanyol pada tahun 1487 M, atau bertepatan dengan 892 H.

Sejak Sepanyol dibebaskan oleh Islam pada abad ke-8 M oleh Amirul Jihad, Thariq bin Ziyad, Sepanyol beransur-ansur tumbuh menjadi negeri yang makmur. Tentera-tentera Islam bukan hanya berhenti di Sepanyol, malah terus-menerus melakukan pembebasan di kawasan-kawasan dalam Perancis. Perancis Selatan dengan sangat mudah dibebaskan. Kota Carcassone, Nimes, Bordeaux, Lyon, Poitou, Tours dan kawasan-kawasan yang lain telah dibebaskan oleh Islam. Walaupun tentera Islam kuat, pasukan Islam masih memberi peluang kepada suku Goth dan Navaro di daerah yang berada di sebelah barat di kawasan  pergunungan. Islam tela hmemberikan kemakmuran di Sepanyol.

Oleh kerana sikap para penguasa Islam yang begitu baik dan rendah hati, ramai orang-orang Sepanyol yang kemudiannya dengan tulus dan ikhlas memeluk Islam. Umat Islam Sepanyol bukan sahaja beragama Islam, namun bersungguh-sungguh mempraktikkan kehidupan secara Islami. Bukan sekadar membaca Al-Qur'an, namun bertingkah-laku berdasarkan Al-Qur'an. Mereka sentiasa mengatakan ‘tidak’  untuk arak, pergaulan bebas dan semua perkara yang dilarang oleh Islam. Keadaan yang harmoni ini berlangsung selama hampir 6 abad.
Selama itu juga, pihak  kafir yang masih berada di sekeliling Sepanyol tanpa kenal penat lelah terus berusaha untuk menghancurkan Islam dalam Sepanyol. Namun, mereka sentiasa menemui kegagalan. Maka dihantarlah sejumlah mata-mata untuk memerhati kelemahan umat Islam di Sepanyol.

Akhirnya mereka menemui cara untuk menakluk Islam, iaitu dengan  melemahkan iman mereka melalui serangan pemikiran dan budaya. Maka dalam diam mereka mula menyeludup masuk minuman keras dan rokok secara percuma ke dalam wilayah Sepanyol. Muzik-muzik dipersembahkan bagi melalaikan para pemuda Islam Sepanyol agar lebih suka menyanyi dan menari daripada membaca Al Qur'an. Mereka juga mengirim beberapa ulama’ palsu untuk meniupkan idea  perpecahan ke dalam tubuh umat Islam di Sepanyol. Lama-kelamaan usaha ini membuahkan hasil.

Akhirnya Sepanyol jatuh dan dikuasai tentera salib. Serangan tentera salib dilakukan dengan kejam tanpa mengenal perikemanusiaan. Bukan hanya tentera-tentera Islam yang dibunuh, malah termasuk masyarakat awam, wanita-wanita, anak-anak kecil dan orang-orang tua. Satu demi satu daerah di Sepanyol ditakluk oleh tentera salib.

Granada adalah daerah terakhir yang ditakluk. Penduduk  Islam di Sepanyol ( yang juga dikenali sebagai orang Moor) terpaksa berlindung di dalam rumah untuk menyelamatkan diri. Tentera-tentera salib terus menerus mengejar mereka. Apabila jalan-jalan dalam keadaan sunyi sepi, yang tinggal hanyalah  sisa-sisa ribuan mayat yang bergelimpangan yang bermandikan darah.  Tentera salib mengetahui bahawa masih ramai umat Islam di Granada yang masih bersembunyi dalam rumah masing-masing. Dengan lantang tentera-tentera salib meneriakkan pengumuman bahawa umat Islam di Granada boleh keluar dari rumah mereka dengan aman dan dibenarkan untuk berlayar keluar dari Sepanyol dengan membawa barang-barang keperluan mereka.

Orang-orang Islam pada mulanya masih curiga dengan tawaran tersebut. Beberapa orang Muslim
diizinkan untuk melihat sendiri kapal-kapal layar yang sudah disiapkan di pelabuhan. Setelah benar-benar melihat terdapat kapal yang sudah disediakan untuk mereka, mereka pun segera bersiap untuk meninggalkan Granada dan berlayar meninggalkan Sepanyol.

Keesokan harinya, ribuan penduduk Islam Granada keluar dari rumah-rumah mereka dengan membawa seluruh barang-barang keperluan, berjalan beriringan menuju ke pelabuhan. Beberapa orang Islam yang tidak mempercayai pasukan salib memilih untuk bertahan dan terus bersembunyi di rumah-rumah mereka. Setelah ribuan umat Islam Sepanyol berkumpul di pelabuhan, dengan pantas tentara salib menggeledah rumah-rumah yang telah ditinggalkan para penghuninya. Api dilihat menjulang-julang ke angkasa setelah mereka membakar rumah-rumah tersebut bersama-sama dengan orang-orang Islam yang masih bertahan bersembunyi di dalamnya.

Ribuan umat Islam yang lain terkandas di pelabuhan dan hanya mampu tergamam apabila melihat tentera salib membakar pula kapal-kapal yang dikatakan akan mengangkut mereka untuk  keluar dari Sepanyol. Kapal-kapal tersebut dengan cepat tenggelam ke dalam lautan. Ribuan umat Islam tidak dapat melakukan apa-apa kerana tidak mempunyai sebarang senjata. Mereka juga kebanyakannya terdiri daripada  perempuan-perempuan dan anak-anak mereka yang masih kecil. Tentara salib telah mengepung mereka dengan pedang yang terhunus.

Dengan satu teriakan arahan dari pemimpin mereka, ribuan tentera salib segera membunuh umat Islam Sepanyol tanpa rasa belas kasihan. Jeritan, tangisan dan takbir memecah suasana. Seluruh kaum Muslimin Sepanyol di pelabuhan tersebut habis dibunuh dengan kejam. Mayat bergelimpangan di merata-rata tempat. Laut yang biru telah berubah menjadi merah kehitaman.
Tragedi ini bertepatan pada tanggal 1 April. Inilah yang kemudiannya diperingati oleh dunia Kristian apabila tibanya 1 April sebagai April Fool (The April's Fool Day). Pada tanggal 1 April, orang-orang dibolehkan untuk menipu dan berbohong terhadap orang lain. Bagi umat Kristian, April Fool merupakan hari kemenangan atas pembunuhan ribuan umat Islam di Sepanyol oleh tentera salib melalui cara-cara penipuan. Oleh sebab itulah mereka merayakan April Fool dengan cara membolehkan penipuan dan pembohongan walaupun diselaputi dengan alasan sekadar sebagai hiburan atau gurauan semata-mata.

Bagi umat Islam, April Fool  merupakan tragedi yang sangat menyedihkan. Hari di mana ribuan saudara seiman mereka disembelih dan dibunuh oleh tentera salib di Granada, Sepanyol. Oleh sebab itu, adalah tidak patut bagi umat Islam untuk turut serta dalam  merayakan tradisi ini. Sesiapapun orang Islam yang turut merayakan April Fool, maka ia sesungguhnya sedang  meraikan ulang tahun pembunuhan kejam ribuan saudara mereka di Granada, Sepanyol pada 5 abad yang silam.

Jadi, perhatikanlah di sekeliling anda, anak-anak anda dan diri anda sendiri daripada terkena virus jahil April Fool tanpa kita sedari. Wallahua’lam.

Saturday 26 March 2011

melalot di pagi hari


Assalamualaikum…..yeahh !!! kini aku kembali normal…..alhamdulillah kerna allah telah menyedarkan budak tu….haaa !!! tu laaa…len kali cri pasai lg….kah kah kah !!!!

Dh2….xmaw cita pasal bdk tu lg dh…bosan aihh….skrang ni aku sdg fikir utk menenangkan hati aku dkt suatu pulau yg dpt memberi kehidupan baru aku….pulau itu sentiasa bermain diminda aku….Cuma aku xtahu dimana tempatnya…..dlm minda ku,tmpat tu mmg indah….lg indah kalau pergi dgn org yg kita syg….pantainya bersih,laut juga penuh dgn hidupan2 yg cantik2…..aduhaii !!! bila la aku bole pegi ke sana….n dimana pulau itu berada???tidakkk !!!! mlm ni kau jelmalah nama tmpat tu k….. :D

Kenapa aku sering nk mrah2 org erk???hmmm…pelik2….aku sndiri heran ni…..sdgkan dri dulu aku xpernah kenal erti marah…yg aku tahu hnya berbaik dgn org ja…n idop aku hnya hppy jay g wujud….lain dri tu xpernah wujud langsung….tp law difikirkan blik,org tua2 kata law marah itu tandanya SAYANG !!! myb la aku syg kt dia….eh2 !! xdak myb….aku mmg syg kt dia….Cuma aku ja xtaw nk luahkan mcm mana….hmmm…..ada sapa2 yg bole tlg aku x???plzzzz !!!! help me....(agak macam syok sendiri lak)
Abgku kata : ang jgn cri pasai law yg org lain pnya
Aku : peduli apa aku….hahaha(betapa egonya aku)ttp nk apa yg aku nak….
Abgku : ikot ang laa….aku doa ang bahagia selalu
aku :haaa mcm tu la sokong adik….nant aku bukti kt ang bila aku dh bwa blik dia sbgai isteri yg sah…..

Bole ka aku nk penuhkan keinginan aku???tepuk dada rasa sakit….hahaha….aku rasa xmgkn berlaku coz aku ni siapa nk arah2 org….btol x???tp walau apa apa pon yg berlaku…aku ttp akan sygi dia smpai bila2….hahahaha(gila btol aku tulis cm ni)tidakkk !!!!! kini aku nk cuba tenangkan hati aku yg tgh serabut ni…..(sekali dgn pala laa)

Ok laa….mlz dh nk tulis…..stg mpa semua label aku jiwang lak….lbih baik aku undur diri dulu;….hahha….k laa…chaww !! yezzaa !!!!

Friday 25 March 2011

bebaii !!!!


Hmmm….rini post aku myb anda akan tertnya2 sbb pa aku jd xterkawal….hmmm..mmg xtaw nk kata pa dh…n myb ni post terakhir sblom aku delete blog ni….rasa cm dh xda mood tros nk wat pa semua….hmm….kali ni xjd periang dh..myb jd kaki serabut + bebai…..heran gak noh bila ada gak yg mcm tu….pelik2…dh la semua keja nk lari ja dri aku,pelik ni…hmm…WHY??? WHY??? WHY??? Apa salah aku???n apa dosa aku???nk kata aku wat jahat….xdak kot….apa apa pon kaulah yg terbaikk !!..Cuma aku ja yg xpernah baik….bermcm2 masalah timbol lam pala otak aku smpai aku terasa cm nk pecahkan pala n buang jauh2 masalah…..hmm…kenapa aku ja???org lain senang2 mainkan aku…..tobat terbakar !!!apa aku buat mest da salah….dpa tu btoi sgt ka???aku tgk lg mereng ada laa…xketahuan hala !!! haaa! !!! nk kuar dh la bahasa kasar ni….huhuhu….k laa…mlas nk tulis bnyk2…kang stg mcm2 kuar dri mulut ni….besa la kan siapalah aku kan….mana leh halang mulut nk kata apa….tp stakat ni bole kawal lg laa….law x…mmg dh mcm2 kuar dri mulut...tettt…..

Thursday 24 March 2011

hujan menanti

Assalamualaikum semuaaa…..hahaha…..kali ni anda mest heran coz tulisan ditukar…(sbnarnya syok sbb dpt baca dgn jelas)

Alahaiii !!! semenjak 2 menjak ni kan.,…hujan asyik turun disebelah ptg dan juga mlm….tp best jugak hujan coz bole men ujan….mmg mnjd kegilaan kanak2 laa law ujan turun….ntah laaa…rasa cam turun temurun lak permainan mandi ujan….kalaulah dewasa mandi ujan…apa yg nmpk???(jgn fikir bukan2 taw !!)hahha…law budak2 of kos nmpk besa ja coz dimana2 pon ada bdk yg akan main ujan tp xbole nk baying laa mcm mana law org dewasa mahupon tua yg main ujan….hahaha….mmg gelak besar laa law aku nmpk…..

Selain bole main ujan,ujan ni juga dpt mmberi ketenangan  dlm jiwa kita….xpercaya???nant time ujan cuba la buat….time nk buat tu,jgn fikir apa2 langsung coz takut xmnjd…nk lg berkesan anda turun main ujan sekali dgn budak2….hahaa….lg power !! tidakkk !!! xbole nk bayang...  

Nk lg best time ujan ni kan,,ada 1 ja yg mgkn korang semua dh besa buat kt umah masing2 iaitu TIDURR !!! mmg dijangkakan akan meluaskan peta semenanjung diatas bantal masing2….(kotor2…xmaw2 !)kadang2 tido xyah guna kipas dh….hnya buka tingkap ja itupon law bilik dkt tepi tingkap laaa….law xdak tingkap lam bilik anda leh la cuba buka bumbung tros…lg sejuk + basah n esok pg hidung berair n mula la demam….saat2 pling best kerna xyah p keja….hahaha…

Baru ja cerita pasal ujan,ujan dh mula turun kt umah aku,…(mcm taw2 ja org sebut pasal dia)hahaha….apa apa pon aku rasa terhibur melihat titisan2 air yg turun dri langit tu…hatiku berbisik supaya aku kena main ujan rini…baikklahhhh !!!! aku akan turuti hati ku…….sapa yg nk join bole gak tp kena umur antara 17-30thn jaa….law umur dh lebih tu org pggil buang tabiat….hahaha….jom jom !!! excited sgt ni bila tgk ujan trun lg lebat….wow !!! bersedialah utk merempuh ujan yg seronok ni….rugi bg siapa yg xmaw mencuba….kerna ujan bukan dtg tiap2 ari….so kali ni aku xmaw trlepas peluang yg berharga ni…..ok laaa…..xsabar dh ni…..choww dulu k !!!! yezzaa !!!!

Wednesday 23 March 2011

melalot...



Baikklah !! diatas permin taan seseorg…mlm ni aku nk smbung blik blog kaki ngarut yezza ini…hahaha…jgn anda buang masa nk tnya siapakah gerangan beliau….kerana aku xkan bgtaw siapa

Opsss…lupa lak…assalamualaikum n semoga anda semua sihat sejahtera…mlm ni aku nk cita sikit ja jadual2 kaki ngarut ini coz nk tulis bnyk xleh sbb xsmpai lg 1 minggu berlalu…hahaha…first nk cita pasal hri pertama aku slpas menupdate blog pda ritu ….rasa2 cm xdak apa apa kot….

Boring la bila asyik sembang pasal kehidupan harian…so kali ni nk ubah sikit blog ni….bole???anggap cam bole ja noh…hmm….law anda nk cita psal apa??selalunya aku kerap meronda lam blog2 yg kepunyaan org lain,selalunya cerita psal cikaroo ataupun bahasa baku org pggil AWEK….tp aku rasa xbest la cita psal bnda tu semua….rasa cm terdedah la plak detik2 manis bersama yg tersyg…btol x???law btol angguk pala and law salah wat xtaw jaa….hahaha…

Nk tnya pasal pndapat korang ni….agak2 la,blog jenis apa yg anda semua seronok nk membaca???nk jwb pon xpa xmaw jwb pon xpa coz aku xdak hak nk kacau anda semua….yeahh !!!

Haaa !!! agak2 melalot x post aku mlm ni???mcm xda arah tuju ja pon,,,buat pengetahuan semua…mmg xdak pon.,…men ikot suka jari nk menaip jaa….otak mlm ni agak blurr….so ssh nk cri idea utk post kali ni….tp xpa….mgkn esok @ lusa @ hari demi hari selepas ini aku akan update blog ni dgn idea yg banyak…..mlm ni bknnya xdak idea,Cuma tersangkut n dia xmaw kuar….myb idea mlm ni malu kot….hahaha….

Eh2 !! rasa cm dh pnjg post ni….pelik2….dalam dok xdak idea pon leh tulis bnyk ni…..hmm….misteri ni !!! (jgn biarkan hidup anda diselubungi misteriiii)hahaha…..bg yg bru nk berkenalan dgn mamat yg periang ni(puji diri sndiri ni)sila la follow blog ni….

Act aku dh rasa malas sgt nk tulis pnjg2….hahaha….so smpai sini ja kot pertemuan kita…cehh !! masa bila bertemu??baca ada laa…haha…apa apa pon mcm besa trademark kaki ngarut yezza !! hidop mesti maw happy !!! (rini admin sndiri kureng hapy)xpa2…esok kmbali happy n akan penuhkan senyuman utk semua….yeahh !!!!

Monday 21 March 2011

layannzzz !!!


Assalamualaikum semua……
Hmm..terasa lama la plak xupdate blog ni….. tp tidak mengapa coz post kali ni aku akan cerita aktiviti sepanjang minggu ni 

Aku rasa sepanjang minggu ni aku terlalu sibuk sehingga aku dpt lelapkan mata hanya 2jam @ lebih sikit2….kira aci la tu…ahahhaa…

Ok2…kita start dri pg ok….time pg mcm biasa aku akan bgun dlm pukul 8@9pg....ikot kepda kehendak badan…hahaha…lpas bgun aku akan melayan anak saudara aku dulu…best oooo layan budak kecik….law layan budak kecik,aku rasa kepenatan yg melanda lenyap begitu saja…hahaha
Kemudian aku akan check jadual sama ada akan ke kolam ikan @ pon x….hahaha….aku akan hbiskan masa dkt kolam smbil menikmati angin pantai yg sungguh segar,….wahh !! hebat2….apabila tiba waktu solat zuhur,aku akan pulang ….yeah !!! waktu blik ke rumah…mmg xtaw nk kata laa…kiranya law da lagu best2 yg dimainkan dkt radi0..mmg akan riuh la kereta itu….haha….mmg xpedulikan org lain dh….besa laaa….masih muda katakan….

Dh smpai umah aku akan bersihkan badan n solat pa semua laaa….lpas tu mula la nk belek FB @ BLOG @ apa2 saja agar cuti aku dpt dinikmati…yeah !!! that what I want….lpas tu aku akan check RC heli aku da bateri ke x…law xda,aku akan cas laa….mmg berbaloi la cuti aku ni…..belek pnya belek akhirnya aku akan kembali layan anak saudara aku….geram aihh tgk dia….comel kot….

Tibanya ptg…..jeng jeng jeng….hahhaa(action ja lebih)
Bermula lah sesi penerbangan bebas….n waktu tu jgk ada la budak2 mai tgk apa akan jd pda penerbangan bebas aku tu…..hahaha….time tu la nk terlalai seketika….tgk2 jam dh nk masuk maghrib daaa….so aku pon pulang….yeah !!! penerbangan bebas akhirnya Berjaya….hooorayy !!!!

Mlm plak…hmmm….buat apa ya??jap2 fikir sejenak….wah !! bahasa BAKU tu…..
Haaaa….bru igt….rupanya2 p kerumah ibadah mengerjakan solat maghrib dgn insyak….kemudian bermula la mcm2 aktiviti ygg bermain difikiran…fikir pnya fikir akhirnya aktiviti bulan mengambang pon bermula iaitu MEMANCING @ MENGAI(bahasa kedah)….smbil mengai smbil mcg,so xda la boring sgt….ikan pon tuuttt….(bole la)start mengai lebih kurang pkul 10 tp cuba teka blik dri mengai pukul bapa???mest teka xtpt pnyala….hbis awal balik la dlm pkul 3pg….hbis lewat jgn tnya laa….subuh pon ada gak….

Mgkn ini ja kot aktiviti harian sepanjang aku masih bercuti….tupon mmg penat la law nk kata….tp xpa…mmg penat xkan terkata(ayat apa ni??)hahhaa….k la mls nk tulis pnjg sgt…stg penat nk baca n law tulis pnjg2,lpas n ink tulis apa plak kan….baik kita berenti lu kt sini….
Btw…mcm besa…BAIKLAHH !!! apa apa pon kita layan hidup kita….YEZZA !!!!

Sunday 20 March 2011

kalimah cinta - cover version



best jgk lagu amy ni,...wow !!! lirik penuh penghayatan...bahaha.....xbole blah arrr.....btw....syok law karok lgu ni....so layan je laa

Saturday 19 March 2011

Taylor Swift - You Belong With Me



bole laaa......layan dah laaa,,,,

Bruno Mars - Just The Way You Are [Official Video]



layan bruno mars plak.....best2.....panas2

Tuesday 15 March 2011

XPDC : Raja Kertas (HQ Audio)



DI SANA SINI BERI TERIMA
TANGAN KETANGAN
DAN BERALIH TUAN PUNYA

BERUPA �RUPA NILAI BERBEZA
MENJADI IMPIAN SETIAP PENGGUNANYA
RAJA KERTAS

YANG KAYA RAYA
SENYUM BIBIR NYA
YANG TAK BERPUNYA
TERUS MENJADI KEDANA

TIADA DIA PENINGLAH KITA
BANYAK SANGAT PUN
MEMBIKIN PUSING KEPALA
RAJA KERTAS

C/O
RAJA KERTAS DIMANA-MANA
NUSANTARA MEMERLUNYA
RAJA KERTAS YANG BERKUASA
MENAKLUKI MANUSIA�

Monday 14 March 2011

Rahim Maarof : Cinta Kristal (HQ Audio)



Sinar matamu bagai api menyambar
Haruskah engkau dan aku sama
Bara restu cintamu aku terpandang
Oleh pancaran demi cinta kristal

Kini aku terlontar ke dasar cintamu suci
Kini aku mengenal akan kepastian
Agungnya cintamu
Hangat membakar panas membara

Mentari cintaku ini jangan dipadamkan
Jika terpadam fanalah harapan

Kasih tunjukkan aku murni cintamu kasih
Biar aku ilhamkan akan kesucian
Kasih dan cintamu
Terus memancar terus membara

Jangan padamkan mentari cinta
Jangan padamkan demi cinta kristal
Bawa ku pulang ( 3X )

layan taw lagu ni....tobat best laaaa.....ok la...chow dulu....yezza !!!

Saturday 12 March 2011

mengapa ??

hahaha...post kali ni mgkn mengarut sikit...ehem ehem...lupa lak

ASSALAMUALAIKUM

mengapa erk tetiba ja aku rasa duit aku keluar laju sgt...hahaha....xsempat nk smpan ni...hhmmm...apa pasal erk??? of kos la kuar shopping an...aku rasa xkot....cuma beli brg sikit ja...terkejut jgk bila tgk dlm akaun duit tggl sikit...haha...besa laa..time nk gna jolok ja kt mesin atm...lpas cek2 blik...mak aii !!! bnyk gila aku belanja...hahaha....nseb la semua tu keperluan harian aku...lpas ari ni...aku rasa nk berjimat la plak....amacam??bole ka aku nk berjimat ni...hmmm...insyaAllah bole....itupon law tanduk 2 xmaw goda aku soh beli mcm2....hahha

hmm...rasa ngantok la plak dok tulis blog ni...so...apa lg !! nk tido laaa...haha
k laaa....mlz nk cita pnjg2...aku dh ngantok n bantal n katil sedang memanggil aku....

Wednesday 9 March 2011

XPDC - Cekal



layan p la xpdc ni...lagu mmg mantap...so ;layan je laa...yezza !!!

Tuesday 8 March 2011

Cradle Of Filth - Nymphetamine



hahaha....kadang jiwa kena rock gak...so apa salahnya kita layan muzik ni sikit...
yezza !!!!

Monday 7 March 2011

AKU TETAP AKU (with lyrics)

sedih sedih sedih

assalamualaikum semua.....
post kali ni nk cita sikit cerita sedih yg berlaku pda rini....sedih ka???hahaha
tanggal 7.3.2011 abgku telah pon dihantar pulang untuk meyambung pengajiannya dia universiti al-azhar di mesir....so pg2 lg dh kena bgun....mmg susah la nk bgun pg td....law x tiap2 ari matahari dh terpacak baru nk bgun tido....hehehe....

sblom p dkt wisma negeri,sempat lg kmi santap nasi lemak....fuhH !!!terasa sedap lak kan....hahhaa
daftar masuk pelajar pkul 9.30pg tp masa utk berlepas pkul 12.30....nah aiii !!! jenoh nak tggu....

tggu punya tggu,,akhirnya ustaz azizan tiba dgn kereta merc dia....yeahh !!! ku tahu penantian sudah berakhir....hahaha....

sesudah ustaz azizan smpai,dia tros bg ucapan...kemudian ada sedikit bacaan doa semoga selamat didalam perjalanan....

akhirnya tepat jam 12.37 tghari...ustaz azizan bersama taulan melepaskan 6 biji bas utk ke KLIA.....

wktu time mcm ni la aku cari,,,bkn apa...cuma nk usha org nanges ja.... hahaha...
jahat x???kuang kuang kuang....sapa soh nanges kan....yg comei2 semua nanges n ada yg ensem2 jgk xbole nk cover dh...trpaksa nanges laa....hahahaha....mmg xlarat nk gelak laa time tu....muka xleh blahh....awai pnya la control jambu last2 menitiskan air mata.....

k laaa....malas nk cita pnjang2....lain kali cita lain....yezza ~!!!

Thursday 3 March 2011

sedappp !!!

memang mnjd idaman jikalau kenduri buat lauk kambing....wahh !!! terliur ooo.....dh la sedap....aku cukup mrah law nmpk ddaging kmbing depan mata...apa lg ?? sapu tros....hahahha....hari ni lak bersamaan 4.3.2011 ada kenduri yg dia bgtaw lauk mereka adalah kambing....apa lg??mmg xsabar la nk kuar p kenduri....

ok la...beta sudah lmbat coz nk kuar p knduri....kambing pnya pasal sggup luangkan sedikit masa nk mengupdate blog ini...hahaha...apa apa pon...len kali jmpa lg....YEZZA !!!